مروری بر تاریخچه دوچرخه

تاریخچه و مطالب بروز و آموزش راجب دوچرخه ، کراس اسپرت و مطالب روز دنیا

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

 

دوچرخه قدیمی

اولین بار واژه دوچرخه در دهه 1860 در کشور فرانسه ابداع شد.
2300 سال پیش از میلاد مسیح روی سنگ نوشته ها و دیوارنوشته های غارها در کشورهایی مثل مصر ، هند و چین اولین نوع دوچرخه کشیده شده است.
پس از آن فردی آلمانی بنام











کارل وون درائیس اولین دوچرخه را اختراع کرد. این دوچرخه هیچ رکابی نداشت و از طریق فشار پا روی زمین حرکت میکرد و فاقد ترمز ، پدال و زنجیر چرخ بود با اینکه این طراحی نواقص بسیاری داشت اما مخترع آن را پدر دوچرخه می نامند.

در سال 1860 دوچرخه ای طراحی شد که شبیه به دوچرخه های امروزی بود اما تفاوت قابل توجه آن این بود که چرخ جلو به طرز قابل توجهی از چرخ عقب بزرگتر بود.
این دوچرخه دارای یک نشیمنگاه ، پدال و یک دسته کوچک برای کنترل دوچرخه داشت. با وجود اینکه این دوچرخه شمایل بهتری نسبت به دوچرخه های قبل داشت اما بازهم حرکت دادن آن به علت بالا بودن نشیمنگاهش کار بسیار دشواری بود

در سال 1885 جان کمپ استارلی طراح انگلیسی دوچرخه ای طراحی کرد که پیش زمینه ای برای طراحی های امروزه دوچرخه شد
این دوچرخه دارای چرخ های یکسان ، زین ، ترمز و زنجیر چرخ بود
تا سال 1890 این دوچرخه ها جز آخرین مد در طراحی ها بود
پس از آن در سال 1895 اولین دوچرخه برقی توسط اوگدن بولتون اختراع شد. پیشرفت دوچرخه های برقی تا چند سال در برخی از کشور های بزرگ همچنان ادامه داشت.

 

امروزه دوچرخه ها اواع مختلفی دارند بعضی از رایج ترین آن ها؛ دوچرخه های کوهستان، دوچرخه های جاده ای، کروزر، تاندم، دوچرخه های بی ام ایکس و ... می باشند.
صد ها طراحی دوچرخه و برند متفاوت از آن ها در سراسر جهان وجود دارند و هر سال به طور میانگین در کشور های بزرگ بین 15 تا 20 میلیون دوچرخه به فروش می رسد.
دوچرخه ها نه تنها استفاده از آنها راحت میباشد و بسیار دوست داشتنی هستند ، بلکه یک وسیله مناسب برای ورزش نیز محسوب می شوند.laughing

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.